Kierownik Przychodni Nr 3: mgr Izabela Szewczyk - Tatucha
tel. 533 252 146
Godziny pracy: poniedziałek – piątek w godz. 7:00 - 18:00
Rejestracja stacjonarna: poniedziałek - piątek w godz. 7:00 – 18:00
Rejestracja telefoniczna: poniedziałek - piątek w godz. 8:00 – 18:00, telefony: (42) 22 53 764, (42) 22 53 780, 577 006 458 - w godzinach pracy przychodni
Teleporady są udzielane w godzinach pracy lekarzy.
Godziny przyjęć w poradni lekarza POZ:
poniedziałek: 8:00 – 18:00
wtorek: 8:00 – 18:00
środa: 8:00 – 18:00
czwartek: 8:00 – 18:00
piątek: 8:00 – 14:00
Godziny przyjęć w poradni lekarza POZ dla dzieci:
poniedziałek: 8:00 – 18:00
wtorek: 8:00 – 14:00
środa: 8:00 – 18:00
czwartek: 8:00 – 18:00
piątek: 8:00 – 18:00
Punkt pobrań (pobieranie i przyjmowanie materiału do badań) jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. 07:00 – 10:00.
Odbiór wyników: od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 – 18:00.
Gabinet zabiegowy jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 – 18:00.
Wizyty w ramach ubezpieczenia NFZ (również domowe) – po złożeniu deklaracji wyboru lekarza rodzinnego – są bezpłatne.
Wizyty domowe odbywają się od poniedziałku do piątku. W zależności od wskazań obejmują konsultacje lekarskie oraz usługi pielęgniarskie (wizyta pielęgniarki w domu pacjenta wymaga zlecenia od lekarza).
Pacjentkom od 21. tygodnia ciąży do terminu porodu, a także w dwóch pierwszych miesiącach od przyjścia na świat dziecka przysługuje pomoc i wsparcie położnych.
Terminy i godziny wizyt realizowanych w domach można ustalić telefonicznie.
W celu skorzystania z porad w ramach podstawowej opieki zdrowotnej pacjent powinien dokonać wyboru lekarza, pielęgniarki i/lub położnej. Zgodnie z Ustawą z dnia 27 października 2017 roku o podstawowej opiece zdrowotnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 2217 z późń. zm.) pacjent ma prawo do bezpłatnego wyboru lekarza POZ, pielęgniarki POZ i położnej POZ nie częściej niż dwa razy w roku kalendarzowym.
Szczególne uprawnienia pacjenta
Poza kolejnością ze świadczeń opieki zdrowotnej korzystają:
- Zasłużeni Honorowi Dawcy Krwi i Zasłużeni Dawcy Przeszczepu.
- Inwalidzi wojenni i wojskowi, żołnierze zastępczej służby wojskowej, cywilne niewidome ofiary działań wojennych oraz kombatanci.
- Uprawnieni żołnierze i pracownicy oraz weterani poszkodowani – w zakresie leczenia urazów i chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa.
- Uprawnieni żołnierze i pracownicy oraz weterani poszkodowani, których ustalony procentowy uszczerbek na zdrowiu wynosi co najmniej 30%.
- Świadczeniobiorcy wpisani na krajowe listy osób oczekujących na przeszczepienie komórek, tkanek i narządów – w zakresie przeszczepów.
- Kobiety w ciąży.
- Świadczeniobiorcy do 18. roku życia, u których stwierdzono ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu.
- Działacze opozycji antykomunistycznej i osoby represjonowane z powodów politycznych, osoby deportowane do pracy przymusowej oraz osadzone w obozach pracy przez III Rzeszę lub Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich.
- Świadczeniobiorcy posiadający orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.
- Świadczeniobiorcy, którzy legitymują się zaświadczeniem potwierdzającym następstwa zdrowotne spowodowane przez zdarzenie medyczne i okres ich przewidywanego trwania. Uprawnienie przysługuje przez okres wskazany w tym zaświadczeniu, nie dłużej niż 5 lat od dnia wydania zaświadczenia.
Osoby, które mają szczególne uprawnienia i chcą skorzystać ze świadczeń opieki zdrowotnej muszą okazać dokument potwierdzający te uprawnienia.
Poza kolejnością jedynie ze świadczeń ambulatoryjnej opieki zdrowotnej korzystają Dawcy Przeszczepu.
Korzystanie poza kolejnością ze świadczeń opieki zdrowotnej w szpitalach oraz ze świadczeń specjalistycznych w ambulatoryjnej opiece zdrowotnej oznacza że:
- Świadczeniodawca udziela tych świadczeń poza kolejnością przyjęć wynikającą z prowadzonej przez niego listy oczekujących.
- Świadczeniodawca udziela tych świadczeń w dniu zgłoszenia.
- W przypadku, gdy udzielenie świadczenia nie jest możliwe w dniu zgłoszenia świadczeniodawca wyznacza inny termin poza kolejnością przyjęć wynikającą z prowadzonej przez niego listy oczekujących.
- Świadczenie z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej nie może być udzielone w terminie późniejszym niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia.
- Osoby uprawnione korzystają ze świadczeń opieki zdrowotnej poza kolejnością po okazaniu właściwego dokumentu potwierdzającego uprawnienia.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych z późniejszymi zmianami
- ustawa z dnia 1 lipca 2005 roku o pobieraniu, przechowywaniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów z późniejszymi zmianami
Pabianice, data obowiązywania: 1 lipca 2024 roku
Program LEKI 75+
Jak otrzymać bezpłatne leki?
Podstawy do otrzymania bezpłatnego leku:
- wiek – ukończony 75. rok życia, weryfikowany przez numer PESEL (w przypadku osób, które nie posiadają numeru PESEL będzie to data urodzenia)
- recepta – litera S wpisana w polu „kod uprawnień dodatkowych”
- wykaz – potrzebny lek musi znajdować się w wykazie bezpłatnych leków
Leki są przepisywane na dotychczasowych wzorach recept. Wystarczy, że lekarz lub pielęgniarka podstawowej opieki zdrowotnej wpiszą na recepcie w polu „kod uprawnień dodatkowych” literę S.
Dla kogo bezpłatne leki?
Program jest skierowany do wszystkich pacjentów, którzy w dniu wystawiania recepty na leki mają ukończony 75. rok życia.
Jakie leki są bezpłatne?
Wykaz obejmuje leki, które na podstawie obowiązującego od 1 września 2016 r. obwieszczenia refundacyjnego są wydawane pacjentom za odpłatnością ryczałtową w wysokości 30% lub 50%. W wykazie znalazło się 68 substancji czynnych, w tym 6 cząsteczek z ryczałtowym poziomem odpłatności. Leki umieszczone w wykazie pokrywają ponad 81% zapotrzebowania pacjentów powyżej 75. roku życia na leki refundowane z poziomem odpłatności 30%.
Wykaz bezpłatnych leków dla seniorów jest dostępny na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia i w Dzienniku Urzędowym Ministra Zdrowia. Stanowi on część D obwieszczenia refundacyjnego.
Kto może wystawić receptę?
Receptę na bezpłatne leki z programu LEKI 75+ może wystawić:
- lekarz podstawowej opieki zdrowotnej
- pielęgniarka podstawowej opieki zdrowotnej
- lekarz wystawiający receptę dla siebie i swojej rodziny